Amning som vinden blæser

24. januar 2023

Alder:
6 mdr.

Amning som vinden blæser

Kære Helen

Dejlige lillebror vil gerne die ofte om natten. For ofte til, at mor kan få nok søvn.
Han har haft lange perioder, hvor han blev ammet hver 3./4. time om natten. På det seneste vil han imidlertid gerne die kl 22, kl 1/2, kl 3/4 og kl 6. Pyh ha. Han går i seng kl 19. Han bliver 7 måneder den 10. februar.

Han spiser ikke så meget fast føde (max 50 gr pr måltid), fordi han ikke vil have mere. Jeg tilbyder ham 3 måltider lige nu, fordi han på ingen måde er interesseret i grød om morgenen - heller ikke efter de nætter, hvor han kun dier hver 3./4. time.

Lige nu er han forkølet, og tand nr. 2 er på vej op - at dømme efter gnaven i fingre, legetøj og savlen. Og så vågner han meget tit og vil kun sove igen, hvis han bliver ammet.

Han ...

Annonce

... sover også meget lidt om dagen. Formiddag: 30-45 min. Middag: 1 time. Eftermiddag: 45 min - 1.5 time (1.5 time, hvis han bliver rullet rundt i barnevogn, vel og mærket).

Han vågner ofte med et hyl af den anden verden - også selvom vi som regel putter ham, inden han er helt faldet i søvn.

Vi er startet på indkøring I vuggestuen, hvor han storcharmer hele bundtet - men søvnen og den hyppige dien var allerede startet inden da.

Del gerne dine tanker og måske forslag med mig. Skal jeg f.eks. tilbyde ham vand om natten, når han vil die hele tiden? Han bliver tosset, hvis jeg bare giver ham sutten. Og da jeg er træt, giver jeg efter og ammer ham.

Ud over ovenstående er han er glad, energisk, social og meget smilende baby.

Kærlig hilsen
Maria Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor